- Nächster Termin:
- Termin auf Anfrage
- Gesamtdauer:
- 24 Stunden in 3 Tagen
- Praktikum:
- Nein
- Unterrichtssprachen:
- Englisch
- Veranstaltungsart:
- Weiterbildung
- Angebotsform:
- Präsenzveranstaltung
- Durchführungszeit:
- Tagesveranstaltung
- Teilnehmer min.:
- 1
- Teilnehmer max.:
- 35
- Preis:
- 690 €
- Abschlussart:
- Zertifikat/Teilnahmebestätigung
- Abschlussprüfung:
- Nein
- Abschlussbezeichnung:
- keine Angaben
- Zertifizierungen des Angebots:
- Nicht zertifiziert
- Angebot nur für Frauen:
- Nein
- Kinderbetreuung:
- Nein
- Link zum Angebot:
- Zum Angebot auf der Anbieter-Webseite
- Infoqualität:
- Suchportal Standard Plus
- Zielgruppen:
- alle Interessierten
- Fachliche Voraussetzungen:
- keine
- Technische Voraussetzungen:
- Keine besonderen Anforderungen.
- Systematik der Agenturen für Arbeit:
- C 0250-15-65-35 Medienrecht
- C 2235 Medien-, Kultur-, Musikmanagement
Inhalte
2020 has forever changed the entertainment industry: shut-down theatres, stopped productions, cancelled release dates as well as film festivals and markets going on-line only. With theatres almost empty and VoD subscriptions soaring, film production and distribution companies must learn to adapt fast to navigate this new landscape and sustain their businesses. Here is where the crucial importance of alternative distribution models becomes more evident than ever.
DIGITAL DISTRIBUTION will help European producers navigate these troubles waters. The workshop provides an up-to-date overview of the marketplace, including today’s key players as well as hands-on tips and tools to monetize content and reach wider audiences. International industry experts, current examples and case studies of new deals being made as well as new ways of building a successful distribution strategy help participants take the next step. Various networking opportunities allow to connect with the experts as well as fellow European colleagues and build long-lasting business relationships.
Topics
New players and business opportunities in today’s marketplace
Running and sustaining a business in uncertain times
Monetizing your back catalogue
The digital distribution agreement – key deal points
Direct sales and distribution, including hybrid models
Successful distribution strategies and marketing campaigns
Cutting-edge case studies
Alle Angaben ohne Gewähr. Für die Richtigkeit der Angaben sind ausschließlich die Anbieter verantwortlich.
Erstmals erschienen am 28.06.2023, zuletzt aktualisiert am 10.12.2023