Introducing Cisco Voice and Unified Communications Administration v8.0 (ICOMM)

Prochain date:
Termin auf Anfrage
Durée totale:
40 Stunden in 5 Tagen
Stage:
Nein
Langues d'enseignement:
  • Deutsch
Type de formation:
  • Weiterbildung 
Forme de cours:
  • Präsenzveranstaltung 
Temps d'exécution:
  • Tagesveranstaltung
Participants min.:
1
Participants max.:
6
Prix:
2 940 € - Getränke und Snacks sind im Seminarpreis enthalten.
Type de diplôme:
Zertifikat/Teilnahmebestätigung 
Examen final:
Nein
Désignation de diplôme:
keine Angaben
Certifications du cours:
  • Nicht zertifiziert
Cours pour femmes uniquement:
Nein
Garde d’enfants:
Nein
Lien vers l’offre:
Qualité de l’information:
Suchportal Standard Plus

Groupes cibles:
Dieser Kurs richtet sich an Netzwerkadministratoren/-innen und Teilnehmer/-innen, die sich zum CCNA Voice (Prüfung 640-461) zertifizieren möchten.
Connaissances spécialisées:
Für diesen Kurs sollten die Kursteilnehmer/-innen folgende Vorkenntnisse mitbringen: - Praktische Erfahrung im Umgang mit Sprach-Daten-Netzen - Grundkenntnisse der Cisco IOS Gateways - Grundkenntnisse des Cisco Unified Communications Manager und Cisco Unity Connection - Für eine CCNA Voice Zertifizierung wird eine gültige CCNA Zertifizierung vorausgesetzt
Connaissances techniques:
Keine besonderen Anforderungen.
Classification de l’Agence pour l’emploi:
keine Angaben

Contenus

Introducing Cisco Voice and Unified Communications Administration ICOMM v8.0 teaches learners how to maintain and operate a Cisco Unified Communications solution that is based on Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection, and Cisco Unified Presence.
This course provides the learners with the knowledge and skills to achieve associate-level competency in Cisco Unified Communications.
This course introduces the architecture, components, functionalities, and features of Cisco Unified Communications solutions and describes how daily job tasks, such as system monitoring, moves, adds, and changes are performed on Cisco Unified Communications Manager, Cisco Unified Communications Manager Express, Cisco Unity Connection, and Cisco Unified Presence.


Inhalt
Introducing Cisco Voice and Unified Communications Administration
- Course Introduction
- Overview of Cisco Unified Communications Solutions
- Overview of Administrator and End-User Interfaces
- Call Flows in Cisco Unified Communications Manager and Cisco Unified Communications Manager Express
- Endpoint and End User Administration
- Enablement of End User Telephony and Mobility Features
- Enablement of Cisco Unity Connection and Cisco Unified Presence
- Cisco Unified Communications Solutions Maintenance

Toutes les informations sont sans garantie. Les prestataires sont seuls responsables de la justesse des informations mises à disposition.

Première publication le 19.12.2023, dernière mise à jour le 20.05.2024