- Nächster Termin:
- 09.12.2024 - Montag - Freitag (9.00 - 17.00 Uhr)
- Kurs endet am:
- 13.12.2024
- Gesamtdauer:
- 40 Stunden in 5 Tagen
- Praktikum:
- Nein
- Unterrichtssprachen:
- Deutsch
- Veranstaltungsart:
- Weiterbildung
- Angebotsform:
- Virtuelles Klassenzimmer
- Durchführungszeit:
- Tagesveranstaltung
- Teilnehmer min.:
- keine Angaben
- Teilnehmer max.:
- 15
- Preis:
- keine Angaben
- Abschlussart:
- Herstellerzertifikat
- Abschlussprüfung:
- Nein
- Abschlussbezeichnung:
- Cisco Certified Specialist - Collaboration Core
- Zertifizierungen des Angebots:
- Cisco
- Angebot nur für Frauen:
- Nein
- Kinderbetreuung:
- Nein
- Infoqualität:
- Suchportal Standard
- Zielgruppen:
- Angehende IT Supporter, Netzwerktechniker, IT- Kundenbetreuer, Systembetreuer der Netzwerke (LAN WAN), Servicetechniker, Es richtet sich an Mitarbeiter der Bereiche Administration und Support
- Fachliche Voraussetzungen:
- Netzwerkgrundlagen auf CCNA-Ebene
- Technische Voraussetzungen:
- Keine besonderen Anforderungen.
- Systematik der Agenturen für Arbeit:
- C 1430-10-25 Andere Betriebssysteme, Netzwerke - Administration und Zertifizierungen
- C 1430-25-10 IT-Sicherheit, Datenschutz - allgemein
Inhalte
Implementing Cisco Collaboration Core Technologies (CLCOR 350-801)
Dieser Kurs vermittelt Kenntnisse an die Teilnehmer über die Implementierung zentraler Technologien für die Zusammenarbeit, einschließlich Infrastruktur und Design, Protokollen, Codecs und Endpunkten, Cisco IOS XE-Gateway und Medienressourcen, Anrufsteuerung, QoS und Anwendungen für die Zusammenarbeit. Der Kurs Implementing Cisco Collaboration Core Technologies (Implementierung von Cisco Collaboration-Kerntechnologien) hilft Kandidaten, sich auf diese Prüfung vorzubereiten.
Abschluss: Cisco Certified Specialist - Collaboration Core
Course Content
Infrastructure and Design
Describing the key design elements of the following, pertaining to the Cisco Collaboration architecture as described in the SRND/PA
Describing the purpose of Edge devices in the Cisco Collaboration architecture such as Expressway and Cisco Unified Border Element
Configuring these network components to support Cisco Collaboration solutions
Troubleshooting these network components in a Cisco Collaboration solution
Explaining these components to support Cisco Collaboration solutions
Protocols, Codecs, and Endpoints
Troubleshooting these elements of a SIP conversation
Identifying the appropriate collaboration codecs for a given scenario
Configuring codec negotiations
Deploying SIP endpoints
Troubleshooting collaboration endpoints
Cisco IOS XE Gateway and Media Resources
Configuring these voice gateway elements
Configuring ISDN PRI/BRI
Troubleshooting ISDN PRI/BRI
Configuring and verifying the MGCP
Identifying the appropriate media resources for a given scenario (hardware and software)
Call Control
Describing the Cisco Unified Communications Manager digit analysis process
Implementing toll fraud prevention on Cisco Unified CM
Configuring globalized call routing in Cisco Unified CM
Describing Mobile and Remote Access (MRA)
QoS
Describing problems that can lead to poor voice and video quality
Describing the QoS requirements for these application types (voice and video)
Describing the class models for providing QoS on a network
Describing the purpose and function of these DiffServ values as it pertains to collaboration
Describing QoS trust boundaries and their significance in LAN-based classification and marking
Describing and determining location-based CAC bandwidth requirements
Configuring and verifying LLQ (class map, policy map, service policy)
Collaboration Applications
Configuring Cisco Unity Connection mailbox and MWI
Configuring Cisco Unity Connection SIP integration options to call control
Describing Cisco Unity Connection call handlers
Describing Cisco Unified IM&P protocols and deployment
Deploying Cisco Jabber on premises
Alle Angaben ohne Gewähr. Für die Richtigkeit der Angaben sind ausschließlich die Anbieter verantwortlich.
Erstmals erschienen am 09.02.2021, zuletzt aktualisiert am 09.12.2024