- Nächster Termin:
- laufender Einstieg möglich
- Gesamtdauer:
- 60 Stunden in 6 Monaten
- Praktikum:
- Nein
- Unterrichtssprachen:
- Englisch
- Veranstaltungsart:
- Weiterbildung
- Angebotsform:
- E-Learning
- Durchführungszeit:
- Abendveranstaltung
- Tagesveranstaltung
- Teilzeitveranstaltung
- Wochenendveranstaltung
- Teilnehmer min.:
- 10
- Teilnehmer max.:
- 100
- Preis:
- 300 €
- Abschlussart:
- Zertifikat/Teilnahmebestätigung
- Abschlussprüfung:
- Nein
- Abschlussbezeichnung:
- keine Angaben
- Zertifizierungen des Angebots:
- Nicht zertifiziert
- Angebot nur für Frauen:
- Nein
- Kinderbetreuung:
- Nein
- Link zum Angebot:
- Zum Angebot auf der Anbieter-Webseite
- Infoqualität:
- Suchportal Standard Plus
- Zielgruppen:
- alle Interessierten
- Fachliche Voraussetzungen:
- keine
- Technische Voraussetzungen:
- Keine besonderen Anforderungen.
- Systematik der Agenturen für Arbeit:
- C 0235-10-15 Management - spezielle Anwendungsbereiche
- C 2235 Medien-, Kultur-, Musikmanagement
Inhalte
Boost your career anytime, anywhere and on any device.
In a changing digital media landscape, it is vital for companies to adapt to the marketplace quickly and to embrace new business models and opportunities arising through digitalization. The audiovisual media industry needs entrepreneurial skills in change management to successfully navigate through the digital shift and handle its challenges.
This eTraining offers practical knowledge on the processes and methodologies of change management. Hands-on techniques will help creating and implementing new ideas and case studies from the industry will provide best practice. Participants will learn from case studies of successful change processes and acquire practical skills in how best to change. Topics and skills taught will be
Change Management Models (Change Curve by Kübler-Ross, ADKAR Model by Prosci, 3-Phase-Model by Lewin, 8-Step-Model by Kotter)
Understanding the need for change
Leadership style & behavior
How people respond to change
Implementing change – successfully and sustainably
Case Study | beActive Entertainment
Alle Angaben ohne Gewähr. Für die Richtigkeit der Angaben sind ausschließlich die Anbieter verantwortlich.
Erstmals erschienen am 28.06.2023, zuletzt aktualisiert am 28.04.2024