Inside the Belly of a Search Engine

Nächster Termin:
Termin auf Anfrage
Gesamtdauer:
15 Stunden in 2 Wochen
Praktikum:
Nein
Unterrichtssprachen:
  • Englisch
Veranstaltungsart:
  • Weiterbildung 
Angebotsform:
  • E-Learning 
Durchführungszeit:
  • Abendveranstaltung
  • Tagesveranstaltung
  • Teilzeitveranstaltung
  • Wochenendveranstaltung
Teilnehmer min.:
1
Teilnehmer max.:
100000
Preis:
keine Angaben
Abschlussart:
Zertifikat/Teilnahmebestätigung 
Abschlussprüfung:
Ja
Abschlussbezeichnung:
keine Angaben
Zertifizierungen des Angebots:
  • Nicht zertifiziert
Angebot nur für Frauen:
Nein
Kinderbetreuung:
Nein
Link zum Angebot:
Infoqualität:
Suchportal Standard Plus

Zielgruppen:
- People who use search engines, and who are concerned about privacy issues or tracking. - Students who conduct research on the Internet using search engines as part of their studies. - Auditors who use search engines to obtain information about companies. - General public
Fachliche Voraussetzungen:
Englisch Kenntnisse
Technische Voraussetzungen:
Keine besonderen Anforderungen.
Systematik der Agenturen für Arbeit:
  • C 1430-20-10 Web-Administration - allgemein
  • C 1435-10-60 Webentwicklung

Inhalte

This two-week workshop aims to provide an introduction to how search engines operate in terms of how web pages are discovered, indexed, and retrieved to display information in a structured form to respond to queries (words used to search for information). We discuss how documents are clustered based on similarity and ranked based on query relevance to generate responses to user queries. As a concluding highlight, we consider various forms of visualizing search engine results and why search engines like Google remain popular.

Alle Angaben ohne Gewähr. Für die Richtigkeit der Angaben sind ausschließlich die Anbieter verantwortlich.

Erstmals erschienen am 11.07.2023, zuletzt aktualisiert am 14.06.2024